Co to znaczy, że baza danych jest targetowana?
Targetowanie jest procesem, podczas którego precyzyjnie określa się grupę docelową, by móc trafić do niej z konkretnym przekazem marketingowym. Szczegółowe ustalenie tej grupy sprawia, że realizowana kampania promocyjna będzie skuteczniejsza, a oferta zostanie zaprezentowana właściwym odbiorcom. Dzięki podejmowanym działaniom możliwe jest również optymalizowanie poniesionych wydatków.
Istota targetowana bazy danych
Targetowanie bazy danych oznacza, że dokonano selekcji potencjalnych klientów (odbiorców) dla celów marketingowych. Proces ten ma na celu określenie grupy docelowej, do której następnie skierowane zostaną wybrane treści promocyjne. Najistotniejsze jest w tym przypadku uwzględnienie odbiorców, którzy mogą być zainteresowani reklamowanym produktem lub usługą.
Profil potencjalnego klienta jest na ogół złożony, konieczne jest zatem wzięcie pod uwagę szczegółowych cech oraz kryteriów, które odróżniają odbiorców od siebie. Firma TARGET MEDIA od lat realizuje projekt związane z targetowaniem baz danych i oferuje kompleksowe usługi w tym zakresie.
Kryteria skutecznego targetowania
Wśród zasadniczych kryteriów targetowania bazy danych należą:
płeć,
wiek,
miejsce zamieszkania,
wykształcenie,
wysokość osiąganych zarobków,
wykonywany zawód,
zainteresowania,
styl życia i sposób spędzania wolnego czasu,
stan zdrowia itp.
Targetowanie opiera się zatem na kryteriach demograficznych (cech osobistych odbiorców) i behawioralnych (wynikających z zachowania potencjalnych klientów). Są to elementy, które bezpośrednio odnoszą się do osób, do których firma kieruje konkretne treści.
Targetowanie w obszarze B2C i B2B
W przypadku klientów indywidualnych targetowanie polega na uwzględnieniu indywidualnych (osobistych) cech klientów, ich preferencji i zachowań. Z kolei w ramach targetowania B2B dochodzi do selekcji właścicieli podmiotów gospodarczych i osób zajmujących się biznesem. Tu ważniejsze wydaje się być wyselekcjonowanie odbiorców pod względem branży, specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, wykonywanego zawodu.
Należy pamiętać, że każda grupa docelowa jest zainteresowana różnymi treściami i cechuje się odmiennymi preferencjami.
Korzyści z targetowania bazy danych
Wśród korzyści wynikających z targetowania bazy danych wymienia się:
gwarancja posiadania optymalnej bazy danych klientów,
minimalizacja kosztów marketingowych,
uzyskanie oczekiwanej konwersji i lepszych wyników sprzedażowych,
precyzyjne planowanie kampanii reklamowej.
Targetowanie bazy danych niesie ze sobą wymierne korzyści w postaci maksymalizowania zysków i optymalizacji kosztów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana