Artykuł sponsorowany

Co to znaczy, że baza danych jest targetowana?

Co to znaczy, że baza danych jest targetowana?

Targetowanie jest procesem, podczas którego precyzyjnie określa się grupę docelową, by móc trafić do niej z konkretnym przekazem marketingowym. Szczegółowe ustalenie tej grupy sprawia, że realizowana kampania promocyjna będzie skuteczniejsza, a oferta zostanie zaprezentowana właściwym odbiorcom. Dzięki podejmowanym działaniom możliwe jest również optymalizowanie poniesionych wydatków.

Istota targetowana bazy danych

Targetowanie bazy danych oznacza, że dokonano selekcji potencjalnych klientów (odbiorców) dla celów marketingowych. Proces ten ma na celu określenie grupy docelowej, do której następnie skierowane zostaną wybrane treści promocyjne. Najistotniejsze jest w tym przypadku uwzględnienie odbiorców, którzy mogą być zainteresowani reklamowanym produktem lub usługą.

Profil potencjalnego klienta jest na ogół złożony, konieczne jest zatem wzięcie pod uwagę szczegółowych cech oraz kryteriów, które odróżniają odbiorców od siebie. Firma TARGET MEDIA od lat realizuje projekt związane z targetowaniem baz danych i oferuje kompleksowe usługi w tym zakresie.

Kryteria skutecznego targetowania

Wśród zasadniczych kryteriów targetowania bazy danych należą:

  • płeć,

  • wiek,

  • miejsce zamieszkania,

  • wykształcenie,

  • wysokość osiąganych zarobków,

  • wykonywany zawód,

  • zainteresowania,

  • styl życia i sposób spędzania wolnego czasu,

  • stan zdrowia itp.

Targetowanie opiera się zatem na kryteriach demograficznych (cech osobistych odbiorców) i behawioralnych (wynikających z zachowania potencjalnych klientów). Są to elementy, które bezpośrednio odnoszą się do osób, do których firma kieruje konkretne treści.

Targetowanie w obszarze B2C i B2B

W przypadku klientów indywidualnych targetowanie polega na uwzględnieniu indywidualnych (osobistych) cech klientów, ich preferencji i zachowań. Z kolei w ramach targetowania B2B dochodzi do selekcji właścicieli podmiotów gospodarczych i osób zajmujących się biznesem. Tu ważniejsze wydaje się być wyselekcjonowanie odbiorców pod względem branży, specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej, wykonywanego zawodu.

Należy pamiętać, że każda grupa docelowa jest zainteresowana różnymi treściami i cechuje się odmiennymi preferencjami.

Korzyści z targetowania bazy danych

Wśród korzyści wynikających z targetowania bazy danych wymienia się:

  • gwarancja posiadania optymalnej bazy danych klientów,

  • minimalizacja kosztów marketingowych,

  • uzyskanie oczekiwanej konwersji i lepszych wyników sprzedażowych,

  • precyzyjne planowanie kampanii reklamowej.

Targetowanie bazy danych niesie ze sobą wymierne korzyści w postaci maksymalizowania zysków i optymalizacji kosztów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.